top of page
hand-planting-corn-seed-marrow-vegetable
Hakkımızda

Hakkımızda

“Dün, bugünün hafızasıdır, yarın ise bugünün hayalidir” demiÅŸ ünlü ressam ve filozof Halil Cibran. Bizlerde geçmiÅŸimizin saÄŸlam köklerinden aldığımız güçle, dijital geleceÄŸe yeni tohumlar ekerek, ektiÄŸimiz tohumların aÄŸaca dönüÅŸüp meyve vermesinin hikayesini yazmak için yeni bir adım atıyoruz.

​

Fikir bir ürüne dönüÅŸeceÄŸi öngörülen tohumdur. Tohum nasıl ki bir aÄŸaca dönüÅŸmediÄŸi sürece bir anlam ifade etmiyorsa fikir de böyledir. Bu tohumu nereye ekeceÄŸiniz, ne zaman ekeceÄŸiniz ve nasıl büyüteceÄŸiniz uzmanlık gerektirir. Uygun koÅŸulların oluÅŸması durumunda tohumun filizlenmesi kaçınılmazdır. Ve gün gelir, tohum fidana ve oradan aÄŸaca giden yolculuÄŸuna devam eder.

 

En iyi bildiÄŸimiz iÅŸi yapmak üzere yola çıktık. Farklı disiplinlerin entegrasyonunu saÄŸlayan multidisipliner yaklaşımımız, bir Organize Sanayi Bölgesi (OSB) ve Teknoloji GeliÅŸtirme Bölgesi (TGB) özelinde teknoloji anlamında yapılabilecek en inovatif ve fark yaratan katma deÄŸerli projelerden edindiÄŸimiz deneyimimiz ve dijital yolculuklarına ÅŸahit olduÄŸumuz özel sektör deneyimi dahil 20 yıllık tecrübemizle birlikte ortaya çıkan Dijitohum; “BaÅŸka ne yapabiliriz” sorusunu soran ve eski köye yeni adet getirme cesareti olan, aynı vizyon ve hayallere sahip tüm OSB ve TGB’lere yol arkadaşı olacaktır.

​

OSB ve TGB’ler ya sıradan ve rutin iÅŸlerle günü kurtaracaktır ya da konfor alanlarından çıkarak fark yaratacaklardır. Geleneksel altyapı hizmetleri yerine, paydaÅŸlarına Yeni Nesil OSB ve Yeni Nesil TGB hizmetleri vermeyi hedef edinen, hayal kuran, ufku geniÅŸ, tutkusu olan OSB ve TGB’ lerimize yol arkadaşı olarak mevcut projelerimiz ile onları geleceÄŸe hazırlamak istiyoruz. Çünkü; “Gelecek, henüz belirgin olmadan fırsatların farkına varabilenlere aittir.”

 

Dijital dünyaya hızlı bir ÅŸekilde uyum saÄŸlayabilmemizin arkasındaki en önemli neden, geliÅŸen teknolojiye çok hızlı bir ÅŸekilde tepki verebilme kabiliyetimizdir. Bir startup olduÄŸumuzdan; startup gibi düÅŸünebilmeyi, startup ruhuyla çalışabilmeyi müÅŸterilerimize yansıtmak istiyoruz.

Uzmanlıklarımız
Uzmanlığımız

​

Fiber optik altyapı iÅŸletimi ve HaberleÅŸme servis saÄŸlayıcılığı ile birlikte Veri Merkezi tasarım ve kurulum aÅŸamalarında hem hizmet saÄŸlayıcı hem de hizmet alıcı olarak çok sayıda sorumluluk ve projede yer alan Dijitohum, Bilgi ve Ä°letiÅŸim Teknolojileri ile birlikte Veri Merkezi yetkinliÄŸi dışında, Akıllı Åžehirler kapsamında Merkezi Yönetim Uygulamaları, Akıllı Enerji, Akıllı Çevre, Akıllı Acil Durum Yönetimi, Akıllı Ulaşım ve Akıllı Bina konularında uzmandır.

​

Tek durak ofis mantığında birçok altyapı hizmeti sunan OSB ve TGB’ler hem paydaÅŸlarının finansman yükünün hafiflemesine hem de rekabet gücünün artmasına katkı saÄŸlıyorlar. Ülkemizin üretim üsleri olan OSB’ler ile birlikte inovasyon ve teknolojinin merkezi olan TGB’lerin merkezi projeleriyle yatırım ve yönetim maliyetlerin azaltılması önceliÄŸimizdir.

​

OSB ve TGB’lerin mevcut teknoloji trendlerini yakalayabilmeleri için yenilikçilik kabiliyetlerini geliÅŸtirmeleri gerekmektedir. OSB ve TGB paydaÅŸlarının büyük bir kısmı küçük ve orta ölçekli yapıda olduklarından söz konusu becerileri kazanabilmeleri ve rakipleriyle rekabet edebilmeleri oldukça zordur. Bu baÄŸlamda, OSB ve TGB yönetimlerinde paydaÅŸların performans ve rekabet edebilirlik düzeylerinin artışına katkı saÄŸlayacak yardımcı mekanizmalar önemli bir unsur olacaktır. Böylelikle, OSB ve TGB Yönetimleri sadece iÅŸletmelerin idari iÅŸlemlerini yürüten mekanizmalar olmayacak aynı zamanda iÅŸletmelere rehberlik eden, rekabet güçlerini ve verimliliklerini artırmalarına öncülük eden kuruluÅŸlar da olacaklardır.

​

Misyonumuz

​Dijitohum, Türkiye genelinde bulunan OSB ve TGB ’lerin teknolojiye dayalı tüm ihtiyaçlarını karşılayacak ve katma deÄŸerli projeleri geliÅŸtirmeyi misyon edinmiÅŸtir.

Vizyonumuz

OSB ve TGB’lerdeki deÄŸiÅŸime tepki veren deÄŸil deÄŸiÅŸimi baÅŸlatan Yeni Nesil OSB ve TGB vizyonumuzla; “OSB ve TGB’lerin, teknolojik altyapı ve dijital strateji alanında akıllarına gelen ilk firma olmak.”

Amacımız

​

MüÅŸterilerini geleceÄŸe hazırlamayı misyon edinen Dijitohum’un amacı “Her OSB ve TGB’ nin kendi teknolojik altyapısını kurup yönetmesini saÄŸlamaktır.”

 

Dijitohum müÅŸterileri, hedeflerine ulaÅŸmalarında onlara yardımcı olacağımızı bilirler ve onlara verdiÄŸimiz sözleri ve taahhütleri yerine getireceÄŸimizden emin olarak bizimle çalışırlar.

 

Biz; ileri görüÅŸlü, öÄŸrenmeye ve büyümeye istekli, geliÅŸimin bir parçası olmayı seven, paydaÅŸlarını geliÅŸtirmeye hevesli insanlarla ve ÅŸirketlerle çalışmayı severiz.

 

MüÅŸterilerimizi büyüklükleri nedeniyle deÄŸil niyetleri nedeniyle seçeriz. Çünkü biz insanın önemli olduÄŸunu, ÅŸirketlerin bir sistem çerçevesinde yönetilmesi gerektiÄŸini biliriz. MüÅŸterilerimizin kurumlarını büyütmeleri için gereken en pratik, en uygulanabilir ve en hızlı uygulanabilecek stratejileri öneririz.

​
DeÄŸerlerimiz

​

Dijitohum yaÅŸam boyu öÄŸrencidir ve hayat boyu geliÅŸimi ilke edinir,
Dijitohum paydaÅŸlarıyla ÅŸeffaf, dürüst, samimi ve aksiyon temelli iletiÅŸim kurar,
Dijitohum cesurdur, sorumluluk alır ve işinin arkasında durur,
Dijitohum giriÅŸimcidir, her andan keyif alarak geliÅŸir ve geliÅŸtirir,
Dijitohum kaliteli ve güvenilir hizmet sunar, paydaÅŸlarına saygılıdır,
Dijitohum zora aldırmaz çünkü azimli ve yenilikçidir, kendini sürekli yeniler,
Dijitohum butik ve verimlidir, ürün ve hizmeti birlikte sunar,
Dijitohum tutkuludur ve bunu karşısındakine hissettirir.

 

Hedefimiz

​

“Gerçek anlamda aydınlanmış kiÅŸiler, hiçbir zaman baÅŸkalarına öykünmez. Bunun yerine onlar kendilerinin önceki halini aÅŸmaya çalışırlar” der Epiktetos, DüÅŸünceler ve Sohbetler eserinde..

​

Eski alışkanlıklardan kurtulamayan, yenilikleri geleneksel usullere göre yapıyormuÅŸ gibi yapanların çoÄŸunlukta olduÄŸu OSB ve TGB paydaÅŸları artık geleneksel hizmetlerle yetinmemekte ve farklı hizmetler beklemektedir. Bu farklı hizmetler geleneksel yaklaşımlarla karşılanamayacağı gibi hızla geliÅŸen trendler görmezden gelinemeyecek ÅŸekilde hayatlarımıza girmiÅŸtir. 

​

OSB'lerin verimliliÄŸe yönelik etkilerinin yüksek, yenilikçilik üzerindeki etkilerinin ise düÅŸük olması, Türkiye'nin verimliliÄŸe dayalı ekonomiden yenilikçiliÄŸe dayalı ekonomiye geçerken OSB'lerin de sunduÄŸu hizmetlerin güncellenmesi gerekmektedir.Dijitalleşmenin getirdiği dönüşüm ihtiyacı OSB uygulamalarında da revizyon ihtiyacını gündeme getirmiÅŸtir. Bu kapsamda ülkenin, bölgelerin ve reel sektörün ihtiyaçlarına yönelik yeni nesil bir OSB modeline geçme gerekliliği ortaya çıkmıştır.

 

Firmaların yenilikçiliÄŸinin artırılmasında, OSB ve TGB yönetimlerinin dijital geleceÄŸe ekeceÄŸi tohumlar ile oluÅŸturacakları ekosistem ve bu ekosistemin meyvesi olan Yeni Nesil OSB ve Yeni Nesil TBG’ler ülkemize rol model olacaktır.

​

Türkiye’de üretimin üssü olan OSB’ler, ekosistemleriyle kazandıkları ivme, büyüme ve ihracat potansiyeliyle ülke ekonomisinin lokomotifidir. Türkiye ekonomisine saÄŸladıkları katkıyla yıldızları parlayan OSB’ler, artık sadece yatırımcıya arsa tahsis eden ve altyapı hizmeti sunan bölgeler olmaktan çıkmıştır. OSB’ler; dijitalleÅŸme ve teknoloji konularındaki inovatif projeleriyle yatırımlarını güçlendirerek yeni nesil OSB’lere dönüÅŸmeye baÅŸlamışlardır.

 

Kurumların çoÄŸu, özellikle pandemi ile birlikte bilgi ve iletiÅŸim teknolojilerine yapmış oldukları yatırımların aslında birer gider kalemi deÄŸil, istikrarlı, güvenli ve sürdürülebilir bir iÅŸ yapılanması için gerekli yatırımlar olduÄŸunun farkına varmıştır.

 

GeleceÄŸin yeni nesil akıllı OSB ve TGB’leri arasında olabilmek için teknolojik altyapı ve dijital strateji birlikte geliÅŸmelidir. Teknolojik altyapısı kuvvetli ve dijital çağın gereksinimlerine uygun çözümler sunan OSB ve TGB’ler, yeni dünya düzenine uyum saÄŸlayarak sürdürülebilirliÄŸi yakalayacaklardır.

 

Strateji geliÅŸtirmek, geleceÄŸi ÅŸekillendirmektir. GeleceÄŸi tahmin etmek ve orada avantajlı bir konuma sahip olmak saÄŸlam bir öngörü ve etkili bir strateji gerektirir. Geleneksel yaklaşımla mevcudu korumak üzerine kurulmuÅŸ düzenlerin yakın zamanda yıkılışına ÅŸahitlik edeceÄŸiz.

 

Bir Organize Sanayi Bölgesi veya Teknoloji GeliÅŸtirme Bölgesinin strateji geliÅŸtirmesi, rakiplerden belirgin bir ÅŸekilde farklılaÅŸarak, var olan ihtiyaçlara cevap vermek deÄŸil, ihtiyaç duyulmayan ürünler ve hizmetler için istek yaratabilmesiyle ölçülür.

 

Strateji bir plan yapmaktan çok vizyon ve yaratıcılık isteyen bir iÅŸtir. Planlamanın stratejiye benzediÄŸi düÅŸünülür ama planlama, belirsizliÄŸin az olduÄŸu, geleceÄŸin bugün gibi olacağı durumlar için geçerlidir. ÇoÄŸu kurum bu farkı fark edebilmiÅŸ deÄŸildir. Bu kurumlar, stratejiyle planlamayı aynı zannedip strateji oluÅŸtururken yaratıcılıktan çok analize ve planlamaya zaman ve kaynak ayırıyorlar.

 

Stratejik olmak, öngörülebilir bir geleceÄŸi planlamakla deÄŸil, belirsizliklerle örülü bir dünya için risk almakla ilgilidir. Strateji, öngörülebilecek bir geleceÄŸin planlanması deÄŸil, belirsizliklerle dolu bir gelecekte deÄŸiÅŸime uyum saÄŸlamaktır.

 

Peter Drucker, “GeleceÄŸi öngöremeyebiliriz ama onu yaratabiliriz” der. Gelecek, fırsatları ortaya çıkmadan fark edenlerindir ve tüm bunları yapabilmek için konfor alanından çıkan ve yeni ÅŸeyler söyleyebilme cesaretinin olması gerekmektedir. ÖnceliÄŸimiz “BaÅŸka ne yapabiliriz?” sorusunu soran ve eski köye yeni adet getirme cesareti olan tüm OSB’lere dokunmak olacaktır.

 

Ve bu hayale giden yolculuÄŸunda kesinlikle Dijital ve Akıllı OSB kavramından geçmesi gerektiÄŸini biliyoruz. Sabit ihtiyaçlar memnuniyet yaratmaz ancak eksikliÄŸi memnuniyetsizliÄŸe yol açar. HaberleÅŸme ve Ä°letiÅŸim artık sabit ve zorunlu ihtiyaçken veri merkezi doÄŸrusal ve çığ gibi büyüyen gizli bir ihtiyaçtır. Gizli ihtiyacı keÅŸfeden ve bunu karşılamaya yönelik yapılan giriÅŸimlerin baÅŸarı ve müÅŸteri memnuniyet oranı çok yüksektir.

Nasıl Çalışıyoruz?

​

1.Analiz: DoÄŸru projelerin doÄŸru analizlerle baÅŸladığına inanıyoruz ve öncelikle müÅŸterimizin ihtiyaçlarınızı analiz ediyoruz.

​

2.Planlama ve Projelendirme: Analiz neticesinde elde edilen veriler ışığında müÅŸterimizin uzun vadeli planlarına ve gereksinimlerine uygun çözüm üretiyoruz. Planlama aÅŸaması, iÅŸ hedeflerinin yeni kurulacak alt yapıda gerçekleÅŸebilmesi için çok önemlidir.

 

3.Tasarım: Tasarım aÅŸaması için yeterli zaman ve kaynak ayrılmadığı takdirde ise, alt yapıların, iÅŸ sürekliliÄŸine katkısında planlanan sonuçların elde edilemediÄŸi görülebilir. Bu durumun düzeltilmesi oldukça maliyetli olabilir. Bu nedenle tasarım aÅŸamasında modelleme, yer seçimi, çevresel kontroller, teknolojik alt yapı, esneklik ve modülerlik, güvenlik ve altyapı tasarımı gibi her biri ayrı uzmanlık içeren temel konular ele alınmalıdır.

 

4.Devreye Alma: KararlaÅŸtırdığımız projenin kurulum ve geçiÅŸ planlarını oluÅŸturarak projeyi hayata geçiriyoruz.

 

Metodolojimiz
​

Dijitohum; “EÄŸer burada durup daha ileri gitmeyeceksek, niçin bu noktaya kadar geldik?” sorusuna cevap arayanlara yol arkadaşı olmak için kurulmuÅŸtur. Her projesinde bir önceki projesinden edindiÄŸi kazanımlar ile birlikte “Analitik DüÅŸün, EleÅŸtirel DüÅŸün, Kreatif DüÅŸün” üçlemesini odağına almaktadır.


Dijitohum, projelerinde merkezine bir ideal koyar ve onu sahiplenir. Bu ideal, müÅŸterilerinin ihtiyaçlarını ve amaçlarını maksimum deÄŸerlerle karşılarken onlara keyif katarak en iyi teknoloji deneyimine kavuÅŸmasını saÄŸlamaktır. Bunu saÄŸlarken geleceÄŸi doÄŸru okumayı ve arz ile talebi uygun ortamda eÅŸleÅŸtirmeyi prensip edinir. Veri temelli bu yolculuk deÄŸiÅŸim yönetimi ve BT yönetiÅŸimi birlikte ele alınmalıdır. Dijital teknolojilerle birlikte organizasyonel çevikliÄŸi arttırmak için veri temelli inovasyon ÅŸarttır.

​

Veri inovasyonun temel taşıdır. Varlıkların veriye, verilerin bilgiye dönüÅŸüm modeli deÄŸiÅŸimi ve dönüÅŸümü yönetebilmek için insanı merkeze koymaktan sonraki en önemli etkenlerdir.

 

“Sadece deÄŸiÅŸime en iyi adapte olanlar hayatta kalacaktır.”DeÄŸiÅŸimi yönetebilmek; Öncelikle deÄŸiÅŸim dinamiklerini doÄŸru anlamayı, daha sonra deÄŸiÅŸimin yönünü ve eÄŸilimleri öngörebilmeyi, sonra da doÄŸru hedeflere doÄŸru stratejilerle ilerleyebilmeyi gerektirir.

 

Trend haritası; DeÄŸiÅŸimleri henüz tam olarak gerçekleÅŸmeden, erken göstergeler ışığında öngörebilmek, deÄŸiÅŸimlere reaksiyon verme ya da ÅŸekil verme konusunda rakiplerden daha hazırlıklı olabilmek ve hızla harekete geçebilmek için kullanılan bir fikir üretim tekniÄŸidir.

 

Trend haritalama; DeÄŸiÅŸimi doÄŸru zamanda ve kapsamlı bir ÅŸekilde okuyabilmek, deÄŸiÅŸimle beraber oluÅŸan fırsatlardan faydalanabilmek ve tehditlerden korunabilmek, bu amaçla yenilikçi projeler, yaratıcı fikirler geliÅŸtirmek için kullanılan bir yöntemdir.

 

Bu teknik, yenilikçi fikir üretimi, stratejik planlama, deÄŸiÅŸim yönetimi, proje geliÅŸtirme, teknoloji yol haritasının oluÅŸturulması gibi amaçlar için kullanılabilir.

​
Başarı Kriterimiz Nedir?

​

"Dijitohum, bizimle aynı dili konuşuyor ve onlardan tam olarak ne bekleyebileceğimizi biliyoruz."

​

"Dijitohum, teknik beceri ve deneyimi yüksek danışmanlarla çalışıyor, ürettikleri sonucun hayalini proje baÅŸlangıcında bize anlatarak tüm süreçte bizi motive ediyorlar."

​

"Dijitohum, her projeyi kendi işi gibi sahipleniyor ve heyecanını kaybetmiyor. Yaptıkları işe saygıları var ve işin hakkını veriyorlar."

​

"Dijitohum’a güveniyoruz ve uzun vadeli iÅŸ ortağımız olarak görüyoruz, çalışmalarına gönül rahatlığı ile referans oluyoruz."

​

bottom of page